Een maand weg nu - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Royce de Vries - WaarBenJij.nu Een maand weg nu - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Royce de Vries - WaarBenJij.nu

Een maand weg nu

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Royce

15 September 2008 | Argentinië, Buenos Aires

Hoi beste mensen.

Ik ben nu al weer een maandje weg en vond het daarom maar weer tijd om iets van me te laten horen. Afgelopen 2 weken heb ik toch wel aardig wat gedaan, maar het leven wordt hier ook steeds meer normaler en ik ga me daarom ook steeds minder als toerist gedragen.Het gaat hier z'n spreekwoordelijke gangetje.
ik ben 2 weken geleden maar weer eens naar een voetbalwedstrijd geweest(sorry dames, het gaat nu even over voetbal). Het was niet de minste westrijd: Argentinië-Paraguay. De wedstrijd was vrij goed en veel beter dan de voetbalwedstrijden die ik eerder had gezien(dat deed gewoon pijn aan je ogen!). de wedstrijd eindigde in 1-1, maar was zeker de moeite en het geld waard. Er is alleen een nadeel van de stadions hier. Ze hebben geen dak en jammer genoeg regende het die dag harder dan ooit te voren. ik had ook alleen maar een trui bij me (want het is toch altijd mooi weer daar in Argentinie??). Het gevolg was een snotneus voor de rest van de week.
ook ben ik natuurlijk weer elke dag naar school gegaan(en lees dit niet sarcastisch!!!). Ik kreeg de afgelopen week de gekste, maar ook de beste lerares van allemaal. de eerste dag was ik 'vergeten' mijn huiswerk te maken(sorry pap en mam) en met een schreeuw(MUYYYYY MALLLLLL ROYCE!!!!) werd mij duidelijk gemaakt dat ik dat voortaan maar niet meer moet vergeten. De halve school vroeg toen in de pauze wat ik in vredesnaam gedaan had. Sindsdien ben ik het ook niet meer vergeten te maken. Mijn Spaans is ook met sprongen vooruit gegaan. ik had afgelopen week zelfs een soort van conversatie met een taxichauffeur in het spaans(het ging natuurlijk over voetbal). Het gaat dus de goede kant op.
Op school stikt het nu ook van de Nederlanders. Drie weken geleden was ik nog de enige op school. Nu zijn er een stuk of tien. Twee ervan zitten ook in mijn residentie: Floor en Michiel. Ze zijn allebei van mijn leeftijd en ik kan het prima met ze vinden. Floor komt uit Brussel en Michiel komt uit Wassenaar(hij heeft hier dan ook de borrel geintroduceerd). Nederlanders om je heen is ok, maar het zijn er wel erg veel nu.
Afgelopen weekend heb ik ook maar eens een echt uitstapje gedaan. ik ben met Fabio(advocaat uit Brazilie), Michel(de enige duitser met humor) en 2 Nederlandse meisjes Sanne en Fleur naar Uruguay gegaan. we zaterdagochtend vroeg de boot naar Colonia. Toen hebben we er eerst wat geluncht en daarna een uurtje rondgelopen(dan heb je daar ook echt alles wel gezien). we hebben toen een auto gehuurd en we zijn toen naar Montevideo gereden. de autorit diirde zo'n 2 uur en was erg saai als je niet hoefde te rijden. maar als je moest rijden was het wel spannend. je moest het stuur een kwartslag naar rechts houden om de auto recht op de baan de houden en het is een hele kunst om tegemoetkomende paard-met-wagens te ontwijken op de snelweg, maar uiteindelijk kwamen we veilig aan in Montevideo en echt het is een ongelooflijke saaie stad! Op zaterdag zijn alle winkels dicht en er was gewoon niks te doen. de volgende dag hebben we daarom ook maar een uurtje rondgereden in de stad en zijn we maar weer terug naar Colonia gegaan. Eigenlijk is heel Uruguay gewoon super saai, maar heb er geen spijt van dat ik er geweest ben.
in Uruguay heeft mijn Nederlandse simkaart het ook begeven(gek, want ik ga toch altijd zo goed met mijn spullen om?), dus ik ben niet meer bereikbaar op mijn Nederlandse nummer. mijn argentijnse nummer staat ergens in mijn vorige bericht.

Nou dat was het weer. ik weet niet wat ik de komende tijd ga doen, maar ik zal me vast vermaken

Adios

  • 17 September 2008 - 13:33

    Ellen:

    LEUK OM WEER VAN JE BELEVENISSEN TE LEZEN, HET KLINKT ALLEMAAL GOED.JE SCHRIJFT LEUK, HET IS NET OF IK JE HOOR PRATEN ALS IK JE VERHAAL LEES. EN DAT HET OVER VOETBAL GAAT VERBAASD MIJ NIETS!!!!!!!!!!!!!!!
    IK KIJK UIT NAAR JE VOLGENDE VERHAAL. KNUFFELS EL

  • 17 September 2008 - 17:32

    Corrien:

    lieve royce..........
    echt genieten die verhalen van jou!!!!!toch wel goed he ...zo n strenge juf....ze is vast bijzonder leuk zo te horen!Wat ik goed vind om te merken ..is dat jij in kilometers super ver weg bent...maar toch lijk je ook dichtbij!!!!!
    dus als sven straks in Spanje zit....voelt dat ook vast zo!dag lieverd.....heel veel plezier weer !!!!!!! corrien.

  • 17 September 2008 - 17:32

    Corrien:

    lieve royce..........
    echt genieten die verhalen van jou!!!!!toch wel goed he ...zo n strenge juf....ze is vast bijzonder leuk zo te horen!Wat ik goed vind om te merken ..is dat jij in kilometers super ver weg bent...maar toch lijk je ook dichtbij!!!!!
    dus als sven straks in Spanje zit....voelt dat ook vast zo!dag lieverd.....heel veel plezier weer !!!!!!! corrien.

  • 17 September 2008 - 19:48

    Ralph:

    heey boyce,
    leuke verhalen man;) k had je nog gekrabbelt.
    hou je trouwens ook nog wel een beetje de Eredivisie in de gate!! vast wel:P k mis de voetbal weetjes wel hoor in het stadion;) haha
    naja je vader kan er ook wat van dus vraag k ut verlopig maar aan hem;) later man!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Mei 2009

Alweer een bericht van mij

24 Februari 2009

hi there!

19 December 2008

Laatste bericht uit Zuid-Amerika

08 December 2008

verhaal van mijn moeder

08 December 2008

beter laat.....
Royce

Actief sinds 20 Juli 2008
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 20299

Voorgaande reizen:

14 Februari 2009 - 27 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: