hi there! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Royce de Vries - WaarBenJij.nu hi there! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Royce de Vries - WaarBenJij.nu

hi there!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Royce

24 Februari 2009 | Australië, Sydney

hey beste mensen

Zoals de meeste mensen wel weten zit ik nu voor een lange tijd down under. En voor de mensen die het niet wisten... ik ben al 12 dagen weg.
Ik zit eerst 10 weken in de buitenwijk Bondi Junction. Dit is een plaatsje dat aan het strand ligt(Bondi Beach), dus dat is niet slecht. Verder ga ik hier ook vijf dagen in de week naar school. Ik studeer hier engels (hier noemen ze het powerenglish, maar dat klinkt meer op iets dat oude vrouwen in de sportsschool doen) op een talenschool. Na het studeren ga ik ook nog een tijdje rondreizen. Waarschijnlijk ga ik richting het Great Barrier Reef en heeeeel veeel duiken maken( mijn vader heeft namelijk een voorsprong qua aantal duiken en we zijn namelijk nogal competatief...). Daarna ga ik nog voor 5 dagen naar thailand en als het goed is en ik de vlucht terug overleef(daarover straks meer)kom ik 27 juni weer aan in Nederland...
Maar goed... de reis. Ik vertrok op 12 februari in de avond. Ik had een redelijk lange reis voor de boeg. Ik moest eerst naar Engeland, daarna Bangkok en daarna sydney. De reis begon al goed. ik had mijn duikkoffer ook meegenomen en daardoor 30 kilo overgewicht, maar voor de schappelijke prijs van 40 per kilo extra mocht ik het toch meenemen(snelle hoofdrekensom maakt dat 1200 euro), nou dan kon ik toch beter mijn uitrustig daar in Australie gaan kopen. De koffer ging niet mee dus... en o ja by the way de vlucht is ook nog anderhalf uur vertraagd, mooi voor mijn overstappen... mag ik rennen namelijk! uiteindelijk kwam ik eerst in Engeland aan. Ik moest daar nog wel inchecken voor mijn vlucht naar sydney, maar....de checkin is al gesloten. Net op het moment dat ik mijn tas naar de grondstewardess wilde gooien van woede, besloot ze toch nog maar even te bellen, want net hebben 2 mensen hun reis gecancelled en kon ik dus toch nog mee! Ik blij en vooral zij... Ik vloog met BA(volgens mij staat dat voor Beenruimte Amper, want het was weer waardeloos). Die reis ging wel ok. Ik had slaappillen van oma gekregen en ik was KO voor 7 uur. Ook werd ik ook goed verzorgd door een steward die mij volgens mij iets te leuk vond, dus deed ik die overige 5 uur richting bangkok ook maar alsof ik sliep. Op bangkok verliep ook alles prima en uiteindelijk kwam ik na zo'n 28 uur reizen aan in Sydney. Ik ging meteen naar de residentie waar ik zat. Het is een grote villa met allemaal (nederlandse) studenten. Ik heb wel een kamergenoot uit Saoedi-Arabie. Hij is best aardig, maar midden in de nacht gaat hij ineens Britney Spears liedjes zingen(echt waar!), wat hij opzich verdienstelijk doet, maar toch heb ik het liever niet om 3 uur snachts. Ook ligt hij de hele dag alleen maar op de kamer. opzich niet erg, maar soms is het wel lekker op even alleen op de kamer te zijn. Verder zitten er hier in de residenties veel Nederlanders. Het leuke is ook wel dat iedereen uit het gooi komt. Het is soms alsof het weer pauze is op het vitus(mijn middelbare school). Ik zit hier namelijk ook met Michiel Visser, Job de Beer, Jan Willem, Hugo en nog een meisje waarmee ik op de godelindeschool zat. We zaten er ook over na te denken om te kraan na te bouwen, maar aangezien niemand van ons ook maar een spijker recht in de muur kan slaan hebben we dat idee maar niet uitgevoerd.
O ja en dan is er ook nog school. Ik heb 5 keer les in de week van half 9 tot half 3. ik ben al vanaf dag een ingedeeld in het hoogste niveau, maar eigenlijk baal ik daar redelijk van. Het niveau is eigenlijk best laag nogsteeds en ik heb niet de kans een stap omhoog te maken. Ik zit er dus aan te denken om naar een andere afdeling van de school in het centrum te gaan en daar Bussiness English te doen(omdat ik zulke zakelijke aspiraties heb, maar niet heus), dus we kijken nog een beetje wat het beste is om te doen.
En wat na school? Laatst heb ik een 3e-hands surfboard gekocht...ik ga dus surfen. En jullie denken vast net als ik: Als je kan snowboarden, kan je ook surfen. Nou dat zeker niet. Je kan trouwens wel vallen als een snowboarder, maar alle vergelijkingen houden verder daarbij op! Ik kan af en toe een beetje staan( ik kan minder tellen staan dan dat ik vingers op mijn hand heb). Het is echt lastig en als ik het niet leer kan ik altijd nog met het surfboard alleen over het strand rennen...ziet er ook wel leuk uit denk ik.
Over het algemaal bevalt het leven hier dus wel. eerst naar school, beetje eten en na school(soms tijdens school;)) naar het strand. Het weer valt jammergenoeg wel een beetje tegen. Ik had echt na een tijdje het gevoel dat ik gewoon nog in Nederlands zat. Al die Nederlanders om me heen en dan ook nog eens een week regen. Gelukkig schijnt nu de zon een beetje en heb ik al een gezonde (maar toch vooral rode) kleur.
nou ik vond het wel weer genoeg voor even geweest. ik ga nu ook slapen, kijken of ik mijn kamergenoot nu in slaap kan zingen met de Beegees(dat is mijn talent namelijk).
voor mail ben ik bereikbaar met royce1989@hotmail.com en telefoon mijn Nederlandse nummer natuurlijk en mijn australische nummer 0402708239.
ciao

  • 24 Februari 2009 - 14:43

    Corrien:

    lieve royce....
    klinkt wederom erg leuk....k zit hier lekker te lachen terwijl ik je verslag lees......misschien .......toch journalist worden????have fun,royce..and take care..x corrien

  • 25 Februari 2009 - 19:26

    Ralph:

    hey boyce,
    het gaat weer lekker met je! had ook niks anders verwacht! haha wat corrien zegt zit weer te lachen om je verslag, toch de gene van je vader he.. jonge succes he pik... en jah ook succes met de studie niet alleen maar naar de meiden kijken :P
    later

  • 06 Maart 2009 - 19:38

    Marc En El:

    hoi Royce, het klinkt allemaal weer leuk waar je bent en wat je doet!
    die reis was wel even heftig, maar daarna krijg je er toch wat voor.
    jammer dat het niveau te laag voor je is maar ik hoop dat je naar die andere les kunt gaan.
    wil wel foto's zien van je met dat board op het strand!!!!!!!!
    geniet en maak lol en zie een heleboel mooie dinegen boven en onder water!!
    morgen alvast gefeliciteerd met je zus. groet van Marc
    en natuurlijk knuffels EL

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Mei 2009

Alweer een bericht van mij

24 Februari 2009

hi there!

19 December 2008

Laatste bericht uit Zuid-Amerika

08 December 2008

verhaal van mijn moeder

08 December 2008

beter laat.....
Royce

Actief sinds 20 Juli 2008
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 20298

Voorgaande reizen:

14 Februari 2009 - 27 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: