hallo uit Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Royce de Vries - WaarBenJij.nu hallo uit Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Royce de Vries - WaarBenJij.nu

hallo uit Buenos Aires

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Royce

31 Augustus 2008 | Argentinië, Buenos Aires

Hoi mensen!

Er zijn inmiddels al weer 2 weken om en dus vond ik het weer tijd om iets van me te laten horen...
ik ben nu 2 weken bezig met mijn spaanslessen. de school is zo'n 15 minuten lopen van mijn residentie en is een leuk wandelingetje door het centrum. de school begint alleen erg vroeg...9 uur! ik zit daarom ook vaak met een frisse kater in de les, want soms lag 3 uur ervoor pas net in mijn bed. ik snap nu ook heel goed waarom ze in dit soort landen een siesta houden!
laat ik het nu maar over de lessen gaan hebben. ik heb elke week een andere leraar. de eerste week had ik Patricio. Hij is alles behalve een saaie leraar. de eerste les bijvoorbeeld was nog maar een kwartier bezig en toen besefte hij ineens dat Argentinie-Brazilie bezig was op de OS. Hij vroeg of we het erg vonden om naar de kroeg te gaan om daar de wedstrijd te kijken. Aangezien ik nog met 2 andere voetbalfans in de klas zat vonden we dat geen slecht idee. goed lesgeven kan hij trouwens ook. alleen vertelt hij bijna alles in het spaans en dat is soms net chinees voor mij. vooral in de eerste week. De 2e week kreeg ik een andere leraar. die was wat saaier maar hij kon wel goed lesgeven. mijn spaans gaat daarom ook steeds beter! maar het is nog alles behalve vloeiend.
ook probeer ik veel uitstapjes te gaan maken. vorige week heb ik bijvoorbeeld een wedstrijd van Boca Juniors bezocht! dit is in Argentinie een beetje het Ajax van de bevolking(ze zijn nu ook het beste team ;)). maar dat is ook de enige vergelijking die je met Nederland dan kan maken. de sfeer in het stadion is zoveel beter dan in Nederland. ik zat midden tussen de harde kern van de club. 1000en mensen zingen en springen tegelijk. achter me zat een 6-jarig jongetje samen met zijn vader te zingen dat de moeder van de scheidsrechter een Puta is(zoek maar op in het woordenboek als je niet weet wat het is), dit is nog maar een voorbeeld van wat er daar allemaal gebeurt.Boca won trouwens met 2-1 van Lanus met heel slecht voetbal, maar daar lette je eigenlijk niet echt op. een kaartje voor de wedstrijd kost trouwens ook niks. ik betaalde 22 pesos voor een kaartje. dit is nog minder dan 5.5 euro! voor een diner bij Mc Donalds betaal ik gemiddeld meer...
komende weken ga ik ook leuke dingen doen. ik ga zometeen(zondag) naar een wedstrijd van River Plate(de 2e grote club in Argentinie) en volgend weekend ga ik waarschijnlijk met een paar mensen een weekend naar Uruguay. dus ik ga me niet vervelen de komende tijd...en natuurlijk zit ik elke ochtend om 9 uur braaf in de schoolbanken!
ik heb trouwens ook al foto's geplaatst op mijn hyves dus als mensen de behoefte hebben om te zien waar ik leef kun je kijken op royce01.hyves.nl. ik probeer er elke week nieuwe foto's op te zetten. ook heb ik een nieuw telefoonnummer:0054911-31224779. ik ben trouwens ook gewoon bereikbaar op mijn oude nummer.
nou mensen ik ga nu naar een voetbalwedstrijd. ik zal over een tijdje weer van me laten horen.
adios

  • 31 Augustus 2008 - 16:07

    Joke:

    Leuk weer van je te horen. Martin, Janneke en ik gaan opa zo bezoeken in het hospice. Wij zullen hem vertellen van deze manier van contact houden. Kijken of hij er iets van begrijpt. Veel plezier bij het voetbal. Je tante

  • 31 Augustus 2008 - 19:50

    Erik & Nelleke:

    Hoe was de voetbalwedstrijd???
    Wat geweldig om te lezen hoe het daar met je is...
    En ook te vernemen dat je de pizza's hebt ingeruild voor de Mac (?)
    Wij gaan nu je foto's bekijken. Blijf je best doen en hou ons vooral zo op de hoogte, wij vinden dat je ontzettend leuk schrijft.

    Adios

  • 07 September 2008 - 13:26

    Marion:

    Beste Royce,

    Van Arnout kreeg ik je site door en het is leuk om te lezen, dat je zo een mooie reis hebt ondernomen. Je verhalen klinken prima. Niets mis mee! Geniet er lekker van en ik zal af en toe je site bezoeken om wat van/over je te lezen.

    Groet, Marion

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Mei 2009

Alweer een bericht van mij

24 Februari 2009

hi there!

19 December 2008

Laatste bericht uit Zuid-Amerika

08 December 2008

verhaal van mijn moeder

08 December 2008

beter laat.....
Royce

Actief sinds 20 Juli 2008
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 20307

Voorgaande reizen:

14 Februari 2009 - 27 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: